تشدید تحرکات ترکیه در شمال سوریه همزمان با خروج آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: همزمان با اعلام خبر شروع عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، نیروهای تحت حمایت ترکیه در حال افزایش تحرکات خود برای شرکت در عملیات احتمالی ترکیه در این منطقه هستند.

تشدید تحرکات ترکیه در شمال سوریه همزمان با خروج آمریکا

منطقه شرق فرات و شمال سوریه طی روزهای اخیر شاهد تحولات تازه ای از سوی آمریکا و ترکیه است. به دنبال انتشار گزارش هایی درباره استقرار نیرو و تجهیزات نظامی ترکیه در مرزهای مشترک با سوریه، کاخ سفید پس از گفت و گوی تلفنی شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با همتای ترک خود، دستور عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مرزهای سوریه و ترکیه را صادر کرد.

این گفت و گو در حالی صورت گرفت که اردوغان چند روز گذشته از شروع عملیات قریب الوقوع علیه نمودهای سوریه در شمال این کشور اطلاع داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام نمود که دستوری از دولت برای خروج کامل از سوریه را دریافت نموده است.

از سوی دیگر اردوغان امروز تأیید کرد که نیروهای آمریکایی از مرزهای سوریه و ترکیه در حال عقب نشینی هستند.

همزمان با انتشار خبر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه مورد حمایت ترکیه تحرکات خود را افزایش داده و برای شرکت در عملیات احتمالی ترکیه در شرق فرات، مانور نظامی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سلیم ادریس وزیر دفاع دولت خودخوانده مخالفان سوریه نیز در اجرای این مانور حضور داشت.

بنابر این گزارش، 500 تن از نیروهای ویژه ارتش آزاد که طی ماه های گذشته تمرین های مختلف نظامی داشته اند، در این مانور شرکت کردند.

ادریس ضمن درخواست از نیروها برای انجام مداوم تمرینات، بر آمادگی ارتش آزاد برای مشارکت در عملیات قریب الوقوع ترکیه در شرق فرات تاکید نمود.

در همین حال نیروهای دمکراتیک کرد سوریه موسوم به قسد در توئیتی مدعی شد که یگان هایی از ارتش سوریه در حال آماده شدن برای ورود به شهر منبج در حومه استان حلب هستند.

بنابر اعلام قسد، حرکت نیروهای سوری به سمت منبج در نتیجه تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه است

از سوی دیگر، ابراهیم گالن سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره تحولات اخیر در سوریه مدعی شد که ترکیه به دنبال اشغالگری یا تغییر بافت جمیعتی سوریه نیست.

این در حالی است که دولت بشار اسد بارها از مواضع آنکارا در قبال سوریه و حمایت هایش از گروه های تروریستی انتقاد نموده و حضور نظامیان ترکیه در سوریه را اشغالگری خوانده است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا و آلمان از عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی نموده و درباره پیامدهای آن هشدار دادند.

کینو گابریل سخنگوی نیروهای قسد هم تاکید نمود که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و درگیری با نیروهای کُرد ساکن این مناطق، باعث قدرت دریافت دوباره گروه تروریستی داعش خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از طولانی شدن بحران سوریه و سربرآوردن دوباره داعش با دیگر قدرت های حاضر در سوریه همکاری می کنیم.

کاخ سفید دیروز اعلام نمود که ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

در زمان حاضر بیش از یک هزار نیروی آمریکایی در شمال شرق سوریه حضور دارند.

این نظامیان با نیروهای کرد موسوم به یگان های مدافع خلق در سوریه همکاری نزدیکی دارند که ترکیه آنها را وابسته به پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) و تروریست می داند.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

به همین دلیل مقام های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم ماه اوت (16 مرداد) در خصوص طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عاری از نیروهای کرد به توافق رسیدند.

310311

مجله ویراپارس: مجله ویراپارس | مجله تبلیغات و بازاریابی مدرن، طراحی و چاپ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20583

به "تشدید تحرکات ترکیه در شمال سوریه همزمان با خروج آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تحرکات ترکیه در شمال سوریه همزمان با خروج آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید